Mitt i Enköping delas ut till samtliga hushåll i Enköping varje vecka.
Försäljningschefen Ove Rickardsson och nye redaktören Fredrik Gustafsson kommer till Godmorgon Enköping för att berätta om hur företag kan dra nytta av dem.

 

– Vi vet att det som läses på papper når fram väldigt bra till mottagaren, det blir observerat, säger Ove Rickardsson.

Han har suttit på samma stol i tolv år, de tio första som VD och efter en sammanslagning för två år sedan är han försäljningschef.

– Tidigare hette vi Direktpress, vi köpte den andra gratistidningskoncernen Mitt i och tog över deras namn, en förändring som var absolut nödvändig, berättar han.

Mitt i är idag en tidningskoncern med 33 tidningar. 32 i Stockholm och en i Göteborg där Mitt i helt nyligen berättat om en ny produkt – första numret av Mitt i Göteborg kommer ut sista veckan i februari.

– Det är en rejäl satsning på en tidning som ska göra Göteborgs mest lokala tidning, berättar Ove.

Mitt i Enköping har nyligen producerat en bilaga till Enköpings kommun och är mediapartner till Enköpingsmässan.

Ove Rickardsson berättar:
– Där tänker vi oss till och med två bilagor, en om Näringslivets mässa och en om livsstilsmässan.

Med sig i soffan har han nye redaktören Fredrik Gustafsson som tog över då den förre gick i pension.
Han har jobbat på tidningen sedan 2008 – fast tidningen under dessa år flera gånger bytt namn.

– Jag tog över i höstas, jätteroligt att få det ansvaret, säger Fredrik Gustafsson.

Han är utöver Enköping även redaktör för tidningarna i Bålsta och Upplands-Bro.

– Därför har vi anställt en nygammal reporter, Erik Hjärtberg, i Enköping, berättar han.

Den 1 mars kommer Fredrik och Ove till soffan och berättar mer.