Med Eventogether i spetsen fortsätter Enköpingsmässan att blomstra och vara en central del av Enköpings näringsliv och samhälle. De är en inspirerande duo som inte bara skapar möten utan också möjligheter för Enköping att växa och utvecklas.

Magdalena Wennertorp Strand och Spencer Strandh kommer till Godmorgonsoffan! Magdalena, grundare av Eventogether och mässgeneral för Enköpingsmässan. Spencer, säljare och möjliggörare för Enköpingsmässan.

Vad hoppas ni uppnå med er medverkan i Godmorgon Enköping?

–  Eventogether vill uppmärksamma Enköpingsmässan och att Enköpingsmässan är Enköpings viktigaste mötesplats både för det lokala näringslivet och invånare och syftar till att stärka Enköpings näringsliv och göra det till ett evenemang som uppvisar ett attraktivt Enköping, både att bo och verka i, säger Magdalena.

Vad gör ni och vilka utmaningar har ni?

–  Vi arbetar hårt för att locka fler utställare och skapa ett attraktivt program för mässans två dagar. Våra utmaningar består av att få företag att förstå värdet av att visa upp sig som en del av Enköpings näringsliv, att faktiskt inte alla vet vad de gör.

Vad är det mest spännande som hänt/händer med företaget just nu?

–  Det mest spännande just nu är att Spencer är ute och besöker företag och att vi redan har ca 40 utställare klara. Vi planerar också att ha en business AW där vi bjuder in företag, säger Magdalena.

Hur ser företagets utveckling ut de senaste åren?

–  Det här är tredje året som Eventogether arrangerar Enköpingsmässan och i år har vi utökat med en säljare, Spencer Strandh. Antalet utställare och besökare har ökat varje år och vi ser en fortsatt positiv trend. Vi letar även utställare utifrån och i år har vi redan nu fler utställare utifrån, från bland annat Västerås och Bålsta. Projektet ”Ready 4 Life” kommer att vara med på mässan i år också, ett projekt som uppskattades av både utställare och besökare.

Vad är nyckeln till företagets framgångar

–  Nyckeln till vår framgång ligger i vår långsiktiga strategi och vår förmåga att lyssna på både utställare och besökare. Vi är lyhörda och brinner för det vi gör!

Vad hoppas ni på i den närmaste framtiden?

–  Vårt främsta mål är att locka ännu fler utställare till mässan och att öka antalet besökare. Vi hoppas på en framgångsrik och inspirerande mässa.

Säg något nästan ingen vet om företaget/verksamheten?

–  Inför första Enköpingsmässan, hade jag fyra månader på mig att arrangera mässan, att kontakta företag som ville ställa ut, annonsera, planera osv… Jag var helt uträknad av vissa, eftersom det inte ska vara möjligt att arrangera en mässa på den tiden, men jag är väldigt tacksam över de som stöttade och trodde på mig, säger Magdalena.

Redaktör: Nikolina Larson